'04
Superbrands 2004
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'05
Superbrands 2005
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'06
Coolbrands 2006
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'07
Superbrands 2007
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'08
Superbrands 2008
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'09
Superbrands 2009
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'10
Superbrands 2010
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'11
Superbrands 2011
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'12
Superbrands 2012
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'13
Superbrands 2013
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'14
Superbrands 2014
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'15
Superbrands 2015
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'16
Superbrands 2016
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'17
Superbrands 2017
bizottság, díjazottak, könyv, gála

SUPERBRANDS Bizottsági ülés – 2015. november 11.

A 2016-os évindító bizottsági ülésével kezdte meg munkáját a Superbrands és a Business Superbrands Szakértői Bizottság, amelynek tagjai - fogyasztói és üzleti kategóriákban - díjazzák az arra érdemes márkákat. A grémium tagjai jövő év elején kezdik el az értékelést. Ezzel hivatalosan is elindult a Superbrands 2016 program.

Az ülésen a bizottságok áttekintették az elmúlt tíz év márkadíjazási gyakorlatát, az előkészítő kutatás és a pontozás menetét és néhány ponton változtatva egy korszerű és hatékony értékelési rendszert bevezetéséről döntöttek. A Superbrands díjazás esetén a márkák előszűrése és kategóriákba rendezése után a GFK márkakutatása segítségével csökken tovább a jelöltek száma és ezt követően kerül sor a zsűri szavazásra. Így a zsűri egy olyan - immár a korábbinál sokkal szűkebb listáról szavaz - amely a fogyasztók értékítéletét tükrözi.

A Business Superbrands díjazás során az előszűrés alapja a márkák növekedése és az elmúlt években felmutatott eredményességük, márkaépítési gyakorlatuk, melyet követően itt is immár egy jóval kisebb körről szavaznak a zsűritagok. Mindkét kategóriában az előszűrés törekszik a működési és pénzügyi kockázatok kiszűrésére is, a Business Superbrands esetén a Bisnode módszerével, a Superbrands esetén saját kutatás segítségével.

A márkákat értékelő bizottság idén öt új taggal bővült: Iglódi Csató Judit (Országos Kereskedelmi Szövetség), Dr. Körmendy-Ékes Judit (Körmendy-Ékes és Lengyel Ügyvédi Iroda), Becker György (Becker Bear Consulting), Földvári Csaba (LFSP Kft.), és György Gábor (Ashington Consulting Kft.). Az elnöki feladatokat a Superbrands bizottságban továbbra is Dr. Bendzsel Miklós a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, a Business Superbrands bizottságban Dr. Salgó István a Magyarországi Üzleti Tanácsa Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület elnöke látja el.

A találkozón Becker György, a Superbrands zsűri új tagja tartott előadást. Gondolaiból idézve: „Az új évezred első évtizede olyan gyors minőségi átrendeződéseket hozott a kulturális, szociális és fogalmi térben, hogy át kell gondoljuk a márkaépítésről és márkák jelentéséről eddig használt szakmai rutinunkat. Az úgynevezett posztmodern korszak a modernitást, tehát a XX. századi tudományba, technológiába és kiszámítható fejlődésbe vetett hitet és bizalmat lerombolja. A folyamatos média jelenlét átalakítja a fogyasztókat és átalakulásra kényszeríti a vállalatokat is, amelyek még a modernitás paradigmái szerint próbálnak működni. A márkák a posztmodern korban sokkal inkább intuícióra, mintsem kiszámított, előrejelzéseken, vagy modelleken alapuló tervezésre építkeznek. Érzékibbek, szimbolikusabbak és gyorsan avulnak, könnyen cserélhetők. Mindennek az a következménye, hogy a kreativitás szerepe megnövekszik és a márkaépítés hagyományos mértékei (emlékezetesség, relevancia, ismertség, ár-elfogadás, stb.) átgondolásra szorulnak.”

Dr. Vértes András a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke, a Business Superbrands bizottság tagja véleménye szerint, aki Superbrands akar lenni, annak már most fel kell készülnie a 2016-os várható folyamatokra. Ha valaki a fogyasztói piacon érdekelt, akkor érdemes kihasználni az szja-csökkentésből és a devizahitelek kivezetéséből a lakosságnál megjelenő többletforrásokat. A lakosság fogyasztása érzékelhetően emelkedni fog a jövő évben. Aki viszont a beruházási piacon érdekelt, ott viszont Magyarországon nehézségekkel kell számolnia. Az EU-források beáramlása esni fog, ezért érdemes a külföldi piacokra is koncentrálni.

Superbrands Szakértői Bizottság 2016

Barna Tamás – Repiblic Advertising & Branding
Dr. Bauer András - Budapest Corvinus Egyetem
Becker György - Becker Bear Consulting
Dr. Bendzsel Miklós - Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Fekete Zoltán – Magyar Márkaszövetség
Fischer András – Médaiunió
Gosztonyi Csaba - Carbon Group Communication
Heal Edina – Google Magyarország
Hermann Zsuzsanna – Trade Magazin
Incze Kinga – Mrs. White Consulting
Dr. Kozák Ákos - GFK Hungária Piackutató Intézet
Lakatos Zsófia - Magyar PR Szövetség
MálnayB. Levente – AMC Networks International Central Europe.
Mezriczky László - Magyar Reklámszövetség
Dr. Nagy Bálint - IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola
Nyomárkay Kázmér – Marketing és Média
Sas István – Kommunikációs Akadémia
Dr. Serényi János - Értéktrend Consulting
Dr. Simon András – Art of Talk
Vándor Ágnes - Professional Publishing Hungary Kft.
Dr. Vass László - Budapesti Metropolitan Főiskola

Business Superbrands Szakértői Bizottság 2016

Dr. Babai László - Orvosi és Egészségügyi Vállalkozások Országos Szövetsége
Bogdanovits László - Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Egyesülete
Dr. Csikai Miklós – Árpád-Agrár Zrt.
Földvári Csaba – LFSP Kft.
Dr. Gyaraky Zoltán – Funkcionális Élelmiszerlánc Terméktanács
György Gábor - Ashington Consulting Kft.
Dr. Halm Tamás - Magyar Közgazdasági Társaság
Iglódi Csató Judit - Országos Kereskedelmi Szövetség
Kamasz Melinda – Figyelő
Kázmér Judit – Pannon Lapok Társasága
Dr. Keresztesi Péter – Modern Media Group Zrt.
Dr. Körmendy-Ékes Judit - Körmendy-Ékes és Lengyel Ügyvédi Iroda
Lőrincze Péter – Vállalkozók Országos Szövetsége
Mehrli Péter - Magyar Ingatlanszövetség
Németh Attila - ENCONSULT Kft.
Radetzky Jenő – Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, MKIK alelnök
Rónai Balázs – Mediaworks Hungary Zrt.
Dr. Salgó István - Magyarországi Üzleti Tanácsa Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület
Simó György - Day One Capital
Széman György - Magyar Termék Nagydíj
Dr. Totth Gedeon – Magyar Marketing Szövetség
Dr. Vértes András - GKI Gazdaságkutató Zrt.