Page 3 - Superbrands 2014
P. 3

MÁRKÁK, NÖVEKEDÉS, INNOVÁCIÓ
Elképesztő mennyiségű termék és szolgáltatás ka- varog körülöttünk a világban. Ezek közül választa- ni nem is olyan egyszerű. A legtöbb esetben végül magunknak kell meghozni a döntést, de szerencsé- re akadnak támpontok, iránymutató intézmények. A Superbrands egy ezek közül. Ma tíz éve indult út- jára a fogyasztói, majd nem sokkal később az üzleti márkák díjazása Magyarországon. Már a kezdetek kezdetén is ott voltak a nagy nemzetközi brandek mellett magyarok, régi motorosok és fiatal márkák is, és a tíz év alatt ezek száma szépen nőtt. Létrejött egy kiváló klub, amelynek tagjai egymást is erősíteni tudták a márkaépítésben. Ez a tíz év nagyon izgal- masra, sőt a makrogazdasági környezet szempontjából talán túl izgalmasra is sikerült. Ebben a helyzetben felértékelődtek a brandhez kapcsolódó nem materiális értékek, hiszen egyre nehezebb a piacra lépés, egyre nagyobb fejtörést okoz, hogyan különböztessük meg saját termékeinket, szolgáltatásainkat másokétól. A fogyasztók és a díjakat odaítélő szakmai zsűri pozitív véleménye ebben a kemény világban – azt gondolom – még többet ér.
De sok még itt a tennivaló. A kommunikáció világa is szikárabb, direktebb lett. A világos már- kastratégia, az egyszerű nyelv kiszorította a ho- mályos üzeneteket. Közben sokan még mindig ott tartanak: elég, ha termelnek, mert a jó termék úgyis megtalálja piacát. Én ebben nem hiszek. A hazai és a nemzetközi piacokon ma már csak a legelkötele-
zettebb, legkitartóbb és leginnovatívabb szereplők lehetnek sikeresek. Az innovációt már csak azért is kiemelném ezek közül, mert ez az elkövetkező évek magyar gazdasági növekedésének valószínűleg leg- fontosabb kihívása. A hosszú távú növekedés egyéb feltételei, az oktatás trendje vagy a beruházások alakulása beszűkítette a fejlődés horizontját, így az elkövetkező években elsősorban az innovativitás lehet a belső motorja az üzleti előrelépésnek. Erről azt is tudjuk, hogy nem állhat meg az egyetemek kapuinál: a steril kutatás-fejlesztés ma már kevés. Az innováció értékláncának el kell érnie a felhasz- nálót, a piacot, különben semmit sem ér. Viszont az a vállalat, ami az „utolsó mérföldön”, tehát a fogyasztók elérésében és a márkaépítésben sikeres, az tarolhat. Ebben a munkában segít a ma tízéves Superbrands a díjazottaknak, s emögött a zsűri kiváló szakértői, a team és partnereink innovatív munkája. Köszönet érte.
Könyvünk, amit immár tizedik alkalommal foghat kezébe az olvasó, sok kiváló márkát mutat be, de nem csak róluk szól, hanem a márkaépítés új trend- jeiről, így a personal brandingről vagy a startupok és a kreatív iparág kapcsolatáról. Felbukkannak benne hipsterek és az egyre valóságosabb virtuális világ más újdonságai is. Érdemes forgatni.
László Géza a Superbrands Magyarország igazgatója
3


































































































   1   2   3   4   5